Dieta,  Uroda,  Zdrowie

Dieta na piękną skórę

Chociaż, nie istnieje dieta zmieniająca rysy twarzy (aczkolwiek, co niektóre osoby twierdzą, że takowa jest). To jednak odżywianie niewątpliwie może odgrywać dużą rolę w naszym wyglądzie. Wpływać na jego poprawę lub co niestety pogorszyć go. Gdyż, na to jak wyglądamy wpływają nie tylko cechy, które odziedziczyliśmy po naszych genetycznych przodkach. To przede wszystkim wygląd naszej skóry, kondycja włosów, błysk w oku, nasza postawa, gabaryty naszej sylwetki i energia jaka od nas bije. A na  to zdecydowanie mamy wpływ. Tym, jak podchodzimy do życia i to czym się odżywiamy.

Jeśli nie przywiązujemy należytej wagi do tego jak dbamy o nasze ciało i co wrzucamy w nie to, z czasem pokaże nam naszą ignorancję. Nie tylko w samym wyglądzie, lecz co gorsza w naszym zdrowiu. Osoba piękna to przede wszystkim osoba zdrowa. Osoba zdrowa, to zdrowy duch, czyli nasze samopoczucie. Nie chodzi tutaj tylko o koncentrowanie się na samym wyglądzie, czy o nieustanne spoglądanie w lustro i łechtanie naszego ego,  czy też o to, iż  będziemy się do kogokolwiek porównywać.  To raczej szacunek do naszego ciała, które jest nam dane, i które, co nie jest bez znaczenia jest siedzibą naszej duszy. Tak jak wyznawcy dbają o świątynie, tak nasze ciało powinno być traktowane z należytym pietyzmem przez nas samych.

A zatem do rzeczy, skupmy się na naszym awatarze i co możemy dla niego zrobić, aby nam służył jak najlepiej, najdłużej i najpiękniej?

Dzisiaj przedstawiam składniki odżywcze, które mogą być odpowiedzialne za wygląd naszej skóry.

Piękna skóra to zdrowa skóra

Powiedzmy sobie szczerze szara cera, świecąca się, z przedwczesnymi zmarszczkami, przebarwieniami, wypryskami lub trądzikiem nie wpływa raczej pozytywnie na nasz wygląd. Choćbyśmy położyły na siebie tonę pudru to wciąż, gdzieś tam będzie się przebijać prawdziwa kondycja naszej cery. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że problemy hormonalne, genetyczne uwarunkowania, alergie, itp. sprawiają, że jest nam trudniej poprawić wygląd naszej skóry. Jednak należyta uwaga na to co jemy, co może nam szkodzić lub wpływać korzystnie na nasze ciało ma niebagatelne znaczenie.

Nadmiar cukru, białej mąki, przetworzonej gotowej żywności, nafaszerowanego chemią mięsa z supermarketu i wiele wiele innych rzeczy nie przysłużą raczej naszemu zdrowiu, a co za tym idzie również temu jak wyglądamy. Monotonna uboga dieta w składniki odżywcze lub wymiksowanie dziesiątków produktów w jednym posiłku ma tutaj również duży wpływ na nasze  zdrowie.

Najlepszym źródłem składników odżywczych utrzymującym naszą skórę w dobrym stanie są owoce i warzywa. Więc, jeśli nie brakuje ich w twojej diecie prawdopodobnie już twoje ciało jest dobrze odżywione. Ale wiedza, na temat witamin , które najlepiej wpływają na kondycję twojej skóry pomoże ci zrozumieć i da dodatkowe wsparcie, na czym powinnaś się skupić najbardziej. Przedstawiam 9 najlepszych witamin oraz produkty, które je zawierają i mogą wpływać korzystnie  na poprawę naszej skóry.

Witamina A

Witamina A jest niezbędna dla zdrowia naszej skóry, a kremy zawierające jej pochodne są skuteczne w leczeniu zmarszczek. Tę witaminę, która działa również jako super przeciwutleniacz, można znaleźć obficie w produktach spożywczych takich jak słodkie ziemniaki, marchew, szpinak i mango. Rodzaj witaminy A zwanej retinoidem znajduje się również w wołowinie, jajach i nabiale.

Witamina C

Witamina C jest nie tylko niezbędna dla ogólnego zdrowia, ale także dla zdrowia naszej skóry. Dużo witaminy C znajduje się w owocach cytrusowych, papryce, brokułach, truskawkach, pomidorach, brukselce, natce pietruszki i w wielu innych warzywach. Witamina ta jest ważna dla naszej skóry, gdyż pomaga ona tworzyć kolagen, rodzaj tkanki łącznej, która utrzymuje jędrność skóry. Jest również dobrze znanym przeciwutleniaczem, chroniącym skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Badania pokazują, że po zastosowaniu miejscowym witamina C może odwrócić objawy fotostarzenia, takie jak przebarwienia.

Witamina E

Kolejny przeciwutleniaczem wśród witamin jest witamina E. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami na  Harvardzkim uniwersytecie przyjmowanie dużej ilości witaminy E pozwoli również utrzymać zapasy witaminy A. Poza tym, ta witamina, która jest  rozpuszczalna w tłuszczach chroni skórę przed uszkodzeniami powstałymi przez wolne rodniki. Co więcej badania pokazują nawet, że może być idealnym rozwiązaniem dla osób borykających się z problemami trądzikowymi. Witaminę tę znajdziesz w  produktach bogatych w tłuszcze, takie jak orzechy, nasiona, oleje roślinne oraz w wielu owocach i warzywach.

Witamina D

Witamina D jest znana również jako witamina słońca. Wynika to z faktu, że nasza skóra może syntetyzować witaminę D ze światła słonecznego.  Niestety większość z nas  żyjąca w klimacie umiarkowanym oraz nie spędzająca dużo czasu na słońcu nie otrzymuje wystarczającej ilości tej witaminy. Jeśli chcesz mieć pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi  wystarczającą ilość witaminy D, możesz wziąć jej suplementy lub poszukać jej w produktach  wzmocnionych przez nią. Naturalne źródła witaminy D to ryby, jaja i grzyby. Badania pokazują, że niedobór tej witaminy może być silnie związany z trądzikiem, gdyż najprawdopodobniej ta witamina odgrywa dużą rolę w zwalczaniu infekcji.

Witamina K

Witamina K jest niezbędna do leczenia ran i siniaków. Niedobór tej witaminy sprawia, że nasza krew nie ulega krzepnięciu. Zatem witamina K może rozwiązać problemy, za które odpowiadają aspekty z krążeniem tkj. powstawające cienie pod oczami, pajączki, ale również rozstępy i blizny. Aby poprawić  wygląd tych niedoskonałości, jedz dużo kapusty, wątroby, jarmużu i mleka.

Witamina B3

Witamina ta jest również znana jako niacyna lub witamina PP . Możemy ją znaleźć w produktach zarówno pochodzenia zwierzęcego jak i roślinnego. W znacznych ilościach występuje w mięsie i przetworach mięsnych, zwłaszcza w mięsie drobiowym i wieprzowym oraz w wątrobie. Spośród produktów roślinnych najwięcej jej zawierają produkty zbożowe i ziemniaki.

Witamina B3 jest niezbędna nie tylko dla zdrowej naszej skóry, ale także dla mózgu, układu nerwowego i komórek krwi. Pochodną tej witaminy zwaną niacynamidem znajdziemy również w wielu produktach kosmetycznych, gdyż jak badania pokazują, witamina ta może znacznie spowolnić starzenie się naszej skóry.  Często jest również dodawana do najlepszych rozjaśniaczy skóry, które delikatnie złuszczają i zmniejszają zaczerwienienia.

Witamina B5

Kolejną witaminą z grupy witamin B, jest witamina B5, znana również jako kwas pantotenowy lub pantenol. Preparaty do pielęgnacji skóry, które zawierają w dużej ilości ten składnik doskonale nawilżają skórę uniemożliwiając skórze utratę wody oraz wpływają korzystnie na poprawę fukcjonowania bariery skórnej. Produkty zawierające dużo tej witaminy to pieczywo pełnoziarniste, awokado i kurczak.

Cholina

Witamina ta jest najważniejsza w syntezie neuroprzekaźników i ogólnie w normalnym funkcjonowaniu mózgu. Jednak badania pokazują, że cholina również odgrywa kluczową rolę w błonach komórkowych skóry. Chociaż w większości jest produkowana przez nasz organizm, to jedzenie produktów bogatych w ten składnik będzie dodatkowym wzmocnieniem. Cholina jest witaminą znajdującą się w produktach spożywczych, takich jak jajka, orzeszki ziemne i mleko.

Kwas foliowy

Jak ci wiadomo witamina ta ma duże znaczenie dla kobiet, które chcą zajść w ciążę lub podczas niej. Wynika to z faktu, że kwas foliowy jest niezbędny do tworzenia się nowych komórek. Ale kwas foliowy odgrywa również ważną rolę w zdrowiu i wyglądzie skóry. Badania pokazują, że regularne zażywanie kwasu foliowego poprawia strukturę skóry, wygładzając ją, usuwając drobne krostki a częściowo  nawet blizny potrądzikowe, oraz wpływa na poprawę jej kolorytu. Naturalne źródła kwasu foliowego znajdziemy w warzywach takich jak: sałata, szpinak, brokuły, kapusta, kalafior, brukselka, szparagi, bób, zielony groszek, buraki, i pomidory oraz ziarnach zbóż, orzechach, pełnoziarnistym pieczywie, owocach cytrusowych, drożdżach, wątrobie, jajach i serach.

Mała refleksja ?

Niech będzie zatem jak najwięcej natury, w twoim życiu. Wybieraj świadomie wszystko czym karmisz swoje ciało i to co aplikujesz na siebie.

Pamietaj jednak, że jesteśmy wspaniałe dzięki naszym niedoskonałościom- gdyż to czyni nas jedyne i wyjątkowe. Fajnie jest jednak mieć wpływ na pewne rzeczy, aniżeli poddać się i obserwować bezczynnie zmiany. Poczuj swoją moc sprawczą i pozwól swojej bogini, którą chowasz w środku samej siebie ujawnić się w końcu .

Do dzieła!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *